Wednesday 25 January 2012

....:: barang keperluan yang wajib ada pada lelaki::....

Assalamualaikum~

hola~
Korang semua mesti pernah dengar kan post2 macam ni~ so aku dengan selamber jek nyer mengepost kan isu ney ok.Sebagai seorang lelaki yang hensem, kacak, dan yang sewaktu dengan nyer(perasan la kejap), aku rasa isu ney agak normal bagi kalangan lelaki n most of men in this world taw pasal benda ni tapi aku remind balik laa ekk~

DOMPET

sebagai seorang lelaki yang gile2 matkool yang gile gile kentang, aku rase korang mesti nak sangat dompet camni kan~ mesti korang semua dah bosan dengan dompet yang korang beli dekat pasar malam kan..

Aku bukan nak cakap korang beli dompet dekat mana ke nak suruh korang beli kat maa ke tapi aku nak bagitahu yang dompet ney merupakan salah satu barang yang amat diperlukan bagi seorang lelaki kan.Aku bagi korang satu contoh la sebab apa korang perlu sangat dompet ney.


Alkisah~ pada satu petang didalam shopping kompleks yang hanya kedengaran jeritan perempuan2 yang kaki shopping( sebab hari jumaat, semua lelaki wajib menunaikan solat jumaat) si Jo lelaki yang giler macho bak kata orang 'lelaki melayu terakhir ' berjalan dengan kawan baik nyer Kim ditengah2 shopping kompleks. Tiba-tiba Jo terfikir berapa baki duit yang die beli air sirap kat tepi bustand. Lalu Jo mengeluarkan duit dari poket seluar nyer dan dimudahkan cerita yang bakal meleret, duit  syiling Jo jatuh dan ramai  yang melihat Jo. Dengan semene mene nyer saham Jo jatuh. kalau ade dompet kan tak jatuh duit 2..hee~

(p/s: kalau pergi solat jumaat kan saham still maintain malah menaik lagi la der~)

MINYAK WANGI

minyak wangi belambak der kat dunia ney. Kau nak bau apa? bangkai kucing?  bangkai anjing? bangkai ikan?(mane ade bangkai ikan der..hee).Nak lagi? dah la cukup la ek..semua ney boleh dapat kat pasar malam.bagi yang kaya raya tu comfom beli kat shoppg kompleks kan kan kan~haha~

Bagi yang matkool habis ney, korang mesti sanggup beli xkisah berapa harga nyer kan. Kan betol, da cakap da. Bagi seorang lelaki yang maskulin, minyak wangi merupakan salah satu cara batau kaedah untuk menambahkan lagi keyakinan pada diri. Minyak wangi boleh memberi 'efek' bagi menjaga emosi, fizikal dan juga mental bagi yang memakai nyer. Sebagai contoh~

Alkisah~ Esakan Suparjo semakin lama semakin kuat. Pedih hati Suparjo memikirkan tamparan hebat apa yang dikatakan oleh si Peah sebentar tadi.Belum sempat Suparjoo membuka mulut, Kim sudahpun menduga apa yang berlaku." Aku dah lama bagitau kau yang kau ney...". "kuat bau badan? tu yang kau nak cakap? Blah la Kim. Kau tolong aku belikan perfume Ralph Lauren untuk aku ye, aku tak tahan dipersenda lagi oleh si Peah tu. Mane aku nak letak muka aku Kim? mane?" beritahu Jo dalam esakan.

(p/s: bagi yang cepat peluh tu, esiap sedialaa 2 botol dalam beg ok)

SUNGLASS OR CERMIN MATA GELAP



Korang perasan tak, secara langsung or secara tak langsung, sunglass menjadi trend bagi lelaki kini. sunglass dijadikan barang yang wajib ada bagi setiap lelaki especially bagi mat mat bunga yang ada kat bumi ney. Sunglass dapat menjadikan matkeh (matselekeh) kepada matkool( beruk yang amat diminati oleh kanak kanak).

Untuk yang matkool, sunglass mesti ada jenama beb. Tak nak r sunglass pasar malam or uptown kan~ layan jenis Ray Ban, Okey n macam macam lagi la kan. Kalau yang jenis pasar malam jumpa awek bustand boleh la bai~hee~

(p/s: pasar malam pon okey pe, janji ade tulis jenama kan kan kan )

HANDPHONE, HANDSET, MOBILE PHONE N SEANGKATAN DENGANNYA

Cecuba bagitaw sikit kat aku, ada ke orang yang tak ada hp zaman sekarang ney? Si Peah yang sebelah rumah Jo tu pon ada taw even only nokia 3310 jer.( hp yang aku sayang gila zaman sekolah dulu).

Cuba korang tengok kat hp korang, aku nak cakap kat sini, perempuan pandang jenis hp yang korang pakai tau. Kalau korang pakai handphone macam  blackberry n iphone ker, awek keliling pinggang habaq hang. Melainkan korang setia macam aku, walaupun hanya sekadar s2, aku setia pada yang 1(baik kan aku..ahaks)

JAM TANGAN

Jam tangan merupakan barang yang machoman sekalian patut ada taw.Aku ada dengar dari kawan aku yang jam tangan ney merupakan kayu pengukur bagi dompet korang( even aku kurang setuju sebab jam aku  ney jam murah brand GUCCI je..huhu)

Korang kena gak berhati hati sebab takut kena 'cilok' ngan pak guard jer..hoho~ tak tak, maksud aku kadang kadang tu orang ney standard r, mementingkan brand dari harga walaupun ia langsung tak berpatutan. helo, bukan aku ok!! Adeje kawan aku yang macam ney even aku nampak macam jam pasar malam je(tapi tak cakap lak ngan kawan aku camtu, puji je la)hee~

Korang nak contoh ker? ok ok, dengar ney.





Alkisah~Langit semakin cerah seperti cerahnya hati Jo. sejak dari tadi Jo asyik mengusap usap jam yang baru dibelinya di perhentian bas semalam. Hati nya menjerit jerit keseronokan. Kim, seorang rakan karib bagi Johari. dari tadi memerhatikan sahaja sahabatnya sebegitu rupa.tatkala Jo asyik memerhatikan jam nya, tiba2 Peah lalu sambil melihat bertanya. "Pukul berapa sekarang abe Jo?" Dengan bangganya Jo menjawab dengan hati yang kool kool gitu. So korang paham la kan sebab ape si Jo ney kapel ngan si Peah.


KENDERAAN

Kenderaan yang aku maksudkan bukan kereta jer, malah, basikal, motor, dan lori. Apa? bas? boleh boleh.
cuba korang bayangkan, korang ada awek yang ramai n macam mane korang nak bawak aweks korang tu. comfom la guna bas kan. Lain r macam aku, awek sorang jer so aku bawak dengan maserati jer la.


Kalau yang nak ngorat awek tu aku sarankan korang naik motosikal r. Nak taw sebab apa? Sebab senang sikit korang nak pergi masjid, cari awek kat masjid.Baru la boleh mendidik korang..hee~

(p/s: semua barang ney korang kene jaga elok elok memandangkan semua ni amat penting bagi lelaki. nama pun speciality good kan)

No comments:

Post a Comment