Tuesday 28 February 2012

Nak kurus??!

Assalamualaikum~

Hye semua yang kool n gediks sekalian~haha~ Ok, Hari yang indah ni saye nak cakap sesuatu yang berkisarkan tentang kurus.

Eh, kenapa cakap pasal kurus plak ni? Adoii.. Ko tu kurus sangat ker?

Err..aku ni takdelah kurus sangat..orang kate tough la..ade 6pax..eh, perAsan jap.hee~Ok2, berbalik kepada kurus tadi. sebenarnye nak kurus ni ade care n teknik tertentu. Kadang-kadang aku ade jer dengar perempuan cakap pasal diet, nak kurus laa n macam2 lagi la kan. So ape yang minah2 hot yang nak kurus ni buat? minahhot tak makan. So bile tak makan korang ingat boleh kurus ker? err..boleh. Boleh tu memang boleh tapi kurus dalam keadaan berpenyakit la kan.


Bukan makan camni untuk kurus


Amboi mr.S senang cakap. Abes tu ape care yang nak digunekan untuk kurus ni?

Jap. serius ker korang tanye aku camtu? haha~ macam doktor la pulak rasenyer..ahaks~ actually (speaking english la pulak) korang kene makan makanan yang seimbang taw. Dengan makan makanan yang seimbang ni korang boleh menjage diet yang seimbang untuk badan yang cergas n minda yang sihat. betul tak. Korang kene taw ape yang diperlukan banyak n ape yang diperlukan sedikit oleh badan kite yang smart n mantap ni.

tapi Makan camni untuk kurus.



 Lagi satu, badan korang tu kene la rajin rajin exercise bagi cergas n sihat. n korang boleh jer dapat badan yang mantap dengan exercise betul tak.

kalau aku makan produk-produk yang bagi kurus tu camne pulak?

Boleh jer. Aku tak halang pon. Tapi aku berase pelik laa, kalau korang makan bende tu tanpa senaman boleh kurus ker? lagi satu, korang kalau makan bende tu bukan ker memerlukan kite keluarkan duit yang lebih banyak berbanding ape yang patut kite makan harian? So daripada kite membazir beli bende tu, lebih baik korang jage pemakanan korang..haha~

Sebelum tuan hambe mengundur diri, sekali lagi aku nak memperingatkan korang especially gegerls yang kat luar sane, korang nak kurus BUKAN TAK MAKAN tapi korang kene JAGA PEMAKANAN. So mulai saat ni sesape yang pasang niat untuk nak makan, pegila makan k~hee~

schuss~

No comments:

Post a Comment