Friday 3 February 2012

KAYA CEPAT

Assalamualaikum n Salam sejahtera~

Hai kepada semua pembaca yang bermuka toya sekalian. Eh, bukan kutuk ok. korang tau tak toya tu apa? Korang yang mat mat bunga n minah minah duri sekalian tak taw ke? toya=teuer. Korang carila kat google apa teuer tu. Dalam bahasa malaysia, teuer tu 'mahal'. haa~ can you see?Aku belajar german kot hee~ so apa yang aku maksudkan tadi. Hai kepada semua pembaca yang bermuka mahal sekalian. hee~


Eh, sebenar nyer aku nak tanya ney. Boleh ke kita kaya cepat? boleh ker?

     "Boleh la mr.SA, kenapa tak boleh pulak? cuma halal or haram n sanggup tak sanggup jela."

WTH !@#$%^. Wei, carilah rezeki yang halal. korang cuba baca Surah Al-Maidah ayat 88. Allah mengarahkan kita makan daripada rezeki halal sahaja.

Ok. Aku nak cakap pasal kaya cepat ni. Bagi aku, tiada jalan mudah untuk kita menjadi kaya. macam korang semua tahu, 9/10 daripada punca rezeki adalah datang nya dari berniaga. so kalau korang nak kaya berniaga lah. masalah cepat atau lambat tu bergantung kepada individu. sebab apa? sebab kecepatan adalah subjektif. ada orang cakap 5 tahun tu lama n ada orang cakap 5 tahun tu sekejap. so faham faham la ye.


Dalam perniagaan, orang cakap, kalau bermodal kan modal yang besar so profit dia besar la, then kalau bermodalkan modal yang kecil maka kecil la profit dia. So bagi matbunga n minahduri comfom laa senang kan. but to me, untuk mencapai tahap modal yang besar adalah almost impossible. but someday. aku tahu yang aku akan ada satu empayar perniagaan yang terbesar di asia dan terGAH di dunia. HAHAHAHAHA~

So apa pendapat korang boleh ke kaya cepat?

schuss~



p/s: korang rasa mlm tu halal ker?aku pun tak tau wei~

No comments:

Post a Comment