Sunday 26 February 2012

Lawatan ke asrama~

Assalamualaikum~

Hai semua matbunga n minahduri sekalian . Harini aku nak cerita sikit tentang lawatan ke asrama Sekolah adik aku. Walawei, teringat lak time aku blaja dari form 1 sampai form 5 dekat sekolah berhostel ni. haha~ banyak kot aku blaja tentang hidup berdikari ni. Biasalah, name pon berjauhan dengan famili.hee~






Pagi tadi, aku melawat ke hostel adik aku bersama dengan ibu kesayanganku, macam biase laa. mesti la dah comfomkan tempat baru kitorang pergikan. Perancangan awal la katekan. Ok, bile sampai je sane, aku menunjukkan isyarat kat pakguard untuk aku masuk n aku terus masuk tanpa tunggu isyarat dari pakguard 2 sebab aku mlas sikit layan pakguard ni. lokek dengan senyuman.huhu. Selame ni jenuh aku senyum kat die tapi tak berbalas. bile die sembang dengan kawan die boleh lak senyum sampai ke telinga. Tak boleh blah lah die ni.



Sampai je kat sane, aku cadang nak panggil budak untuk buat announce untuk panggil adik aku. Tapi aku ternampak lak seorang budak ni dengan rambut yang tak bersikat tido kat satu kerusi ni. aku tengok, tengok n tengok rupenyer memang sah lah die ni adik aku. haha~ biaselah. baru lepas main pingpong la katekan even aku taw die ni heavysleeper.

So aku pon kejutlah die. Terkejut die tengok aku. haha~ ingat aku ni harimau ke terkejut sampai macam tu. Aduhai, adik adik. Nasib baik ko adik aku, kalau tak, dah lame aku tampar..hee~Aku pon ajak lah die makan barang yang mak aku bawak. Ala simple simple je. Bawak ayam nandos sekor..Err, ok aku tipu. Aku bawak keropok lekor ngan pulut kuning jer. Cukup la kan..

Pulut kuning tu mak aku beli saje la kan, nak makan ngan anak2 die. hee~Ok mase time makan tu, adik aku memulekan perbualan. Korang taw, ape die cakap? die cakap "hebat betullah adik". eh kenapa pulak kan. Tetibe jer die cakap camtu. rupe nye die nak bagitaw yang die dah makin hebat main pingpong.haha. Nak taw sebab ape??? Sebab die dah kalahkan beberapa orang akhi. Apa? Apa akhi? Oh, akhi tu abang la dalam bahasa melayu nyer. Die dah mengalahkan beberapa orang senior. Boleh tahan jugak adik aku ni kan.haha~

Pastu adela die cakap lagi, pasal kompang la, taekwando la n apentah aku pon tak ingat. Ha die ade jer cakap pasal hafazan die. Die dah semakin banyak la menghafaz Al-Quran. Waa, syukur dapat adik camni.. hee~ Aku pon tak taw la boleh lagi ke tak..hee..At least ade gak my sibling yg btol2 bagus dalam Islam ni kan. Esok esok senang la sikit. Ade pape leh la rujuk pade die kan..ahah!!


Ok la..Sampai sini dulu la ye. letih dah tangan ni nak menaip ni. Err..ok aku tipu lagi. Aku dah nak tutup jap ni. So nati kite berjumpe lagi ek..bersambung~  (eh, macam drama bersiri la pulak kan.)

schuss~

No comments:

Post a Comment