Saturday 12 January 2013

fuhh lega~

Assalamualaikum~

Hai semua mat cool n minah hot sekalian. Eh pelik jugak kan. Kenapa pula kalau lelaki dia mesti cool n kalau perempuan dia mesti hot ek?? Aisshhh~ 1 lagi persoalan yang timbul.

Sori laa. Aku kadang kadang rasa semangat gila nak update blog ni n sometime aku rasa macam nak delete pon ada. haha~ Actually aku baru jer abes final paper untuk sem 7 aku.. 9hb hari tu last. Semester ni merupakan semester yang paling susah bagi aku and I hope aku nyer result tak jatuh. Haha. harap janagn ada yang fail sudah. even setakat lulus ni bukan target aku la kan. Tapi memandang kan subjek sem ni yang teramat lah susah nyer. Aku rasa lulus pon ok lah. haha~ Kesengsaraan semester ni hanya kelas kitorang je yang tahu..haha~

Aku pon cadang cuti ni nak memula kan final year project aku. Nak kena design circuit lah, nak kena buat signal conditioning lah, PLC lah n macam macam lagi lah. Semua ni merunsing kn kepala aku yang semakin runcing ni. Aku rasa banyak yang perlu aku settle kn sebelum bermula nyer semester akan datang ni. Aku harap ramai yang akan support aku. haha~

Aku stil rasa yang aku ni lemah dalam fundamental. Lagi bnyk aku baca lagi banyak yang aku tak tahu. Pelbagai persoalan timbul. Aku dah mula merasakan kehidupan seorang jurutera. Apa yang aku decide bakal menetukan kehidupan orang lain. Sedikit tersilap, boleh membawa maut. Waa takut gak aku ni. Aku kena usaha lebih lagi kan.

Aku suka lak dengar seorang daripada pensyarah aku ni cakap. Bagi aku, dia merupakan seorang jurutera professional walaupon dia seorang perempuan. Cara dia ngaja memang terbaik. Nampak sangat pengalaman lebih dalam industri. Memang laa ramai yang terbaik dalam mengaja tp kira dia ni macam dah banyak sangat makan asam garam dalam engineering industri ni. Apa yang patut aku buat untuk aku lebih lagi daripada pensyarah aku ni ek? haha~

Sometime bila aku duk sorang jer aku rasa macam ade something yang aku kena kecapi dalam hidup aku ni. Semua orang ada target kan. Of course, aku pon conform ada target dalam hidup aku. Banyak yang aku nak n aku stil blom dapat usha kan. haha~

ahh~ aku berangan lagi la ni..k la..aku nak bangun dah ni. jumpa lagi.



tschuss~

No comments:

Post a Comment